Ειδη τυριων

Το τυρί είναι σίγουρα πεντανόστιμο. Είναι όμως και καλό;

Με τους Έλληνες να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στους λαούς με τη μεγαλύτερη ημερήσια κατανάλωση τυριών, δεν τίθεται θέμα κατά πόσο αγαπάμε το τυρί είτε μόνο του συνοδευτικό σε διάφορα γεύματα είτε σαν συστατικό σε συνταγές, πίτες ακόμα και γλυκά.

eidhtyrion
eidh tyrion

Το τυρί λοιπόν είναι νόστιμο, πεντανόστιμο για την ακρίβεια και όλοι συμφωνούμε σε αυτό. Είναι όμως και υγιεινό να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες τυριών ακόμα και σε ημερήσια βάση; Και ποια είναι η ποσότητα όπου το πολύ γίνεται υπερβολικά πολύ και ποια είναι τα ειδη τυριων που πρέπει να επιλέγουμε ή και να αποφεύγουμε;

Φέτα

Το εθνικό μας τυρί είναι ταυτόχρονα και μια πολύ θρεπτική επιλογή καθώς είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη ενώ έχει λίγα λιπαρά και σχετικά λιγότερες θερμίδες από άλλα τυριά. Η πλούσια, έντονη γεύση της και το μοναδικό της άρωμα συμπληρώνουν την απόλαυση που χαρίζει σε μια σειρά από συνταγές για κάθε γούστο. Μόνο προσέξτε καθώς η μη παστεριωμένη φέτα μπορεί να περιέχει βακτήρια επιβλαβή σε έγκυες ή σε άτομα με αλλεργίες.

Cottage Cheese

Δεν είναι τυχαίο που κάθε δίαιτα που σέβεται τον εαυτό της περιέχει μέσα αυτό το χαρακτηριστικά μαλακό τυρί. Ίσως από τις λίγες περιπτώσεις όπου το νόστιμο μπορεί να είναι υγιεινό και ελαφρύ. Περιέχει ελάχιστες θερμίδες, λίγη πρωτείνη και όπως και τα περισσότερα τυριά είναι πλούσιο σε κάλιο. Επίσης συνδυάζεται άψογα σχεδόν με τα πάντα! Δοκιμάστε το και θα μας θυμηθείτε.

Παρμεζάνα

Σήμα κατατεθέν της γειτονικής χώρας, το συγκεκριμένο τυρί έχει πάρει διαστάσεις μύθου τόσο για τη χρήση του στην πίτσα όσο και σαν βασικό συστατικό σε αρκετές δημοφιλείς σαλάτες. Εκείνο που δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι πως η παρμεζάνα εκτός από εξαιρετικά νόστιμη είναι και μια αρκετά υγιεινή επιλογή καθώς έχει λίγες θερμίδες ενώ είναι πλούσια σε νάτριο. Την επόμενη φορά που θα παραγγείλετε πίτσα λοιπόν, ξέρετε τι να βάλετε μέσα!

Καμαμπέρ

Πιο ξεχωριστή και εκλεπτυσμένη επιλογή, λιγότερη δημοφιλής στην Ελλάδα, το συγκεκριμένο τυρί προέρχεται από τη Γαλλία και είναι μαλακό στην υφή και ιδιαίτερο στη γεύση. Επίσης περιέχει πολύ χαμηλά λιπαρά καθώς ένα μεγάλο μέρος της σύστασής περιέχει νερό. Ναι καλά διαβάσατε, νερό!

RoquefortBlue Cheese

Στον αντίποδα των παραπάνω βρίσκεται ένα ιδιαίτερο σε γεύση (και σε εμφάνιση) τυρί, αρκετά δημοφιλές και στη χώρα μας. Το χαρακτηριστικό μπλε τυρί με αρκετούς φίλους και εχθρούς δεν είναι και η καλύτερη επιλογή στον τομέα της υγιεινής διατροφής. Και αυτό γιατί έχει αρκετά λιπαρά καθώς και θερμίδες ενώ είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε περιεκτικότητα αλατιού κάτι που το καθιστά επιβλαβές σε αρκετές κατηγορίες καταναλωτών.

 

Το ερώτημα φυσικά παραμένει. Να τρώμε τυρί και πόσο; Όπως καταλαβαίνετε η απάντηση δεν μπορεί να είναι ένα απλό ναι ή όχι. Και αυτό γιατί η κατανάλωση εξαρτάται τόσο από τις διατροφικές συνήθειες του καθενός όσο και από τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνει το τυρί. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν είδη τυριών που μπορούμε να επιλέγουμε περισσότερο και κάποια άλλα που καλό είναι να αποφεύγουμε ή καλύτερα να καταναλώνουμε με μέτρο.

Ναι μέτρο. Αυτή είναι η μαγική λέξη που εξασφαλίζει ισορροπημένη, υγιεινή διατροφή χωρίς ενοχές αλλά και με όλη την απόλαυση. Γιατί πώς να το κάνουμε, ζωή χωρίς τυρί είναι μια ζωή λιγότερο νόστιμη.

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s